در صورت جراحی ایمپلنت دندان تمامی دستورالعمل های لازم توسط دندانپزشک مربوطه را رعایت کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. | آراز طب آسیا

باید ها و نباید های پروسه ی جراحی ایمپلنت دندان

اگر فردی به فکر درمان ایمپلنت دندانی برای دندان های از دست رفته خود باشد، قطعاً در مکان مناسبی است تا در خصوص مهم ترین مراقبت های قبل و بعد از جراحی ایمپلنت دندان بیاموزد. با انجام صحیح مراقبت های لازم، ماندگاری آن ها را بالا ببرید و از درد و عفونت های احتمالی جلوگیری کنید. 

مواردی که در این مقاله می خوانید عبارتند از :

چرا جراحی ایمپلنت دندان پر طرفدار است؟

معاینات قبل از جراحی ایمپلنت دندانی

باید های بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان

نباید های بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان

نکات مهم در پروسه ی جراحی ایمپلنت دندان

چرا دندانپزشکان برتر کشور تمایل به استفاده از ایمپلنت پراما دارند؟

سخن پایانی

 

چرا جراحی ایمپلنت دندان پر طرفدار است؟

ایمپلنت دندان راه حل بهتری برای دندان مصنوعی و بریج است. آنها ماندگاری طولانی دارند و یک جایگزین دندانپزشکی مادام العمر هستند که هر فردی به سادگی آن را دوست دارد. بنابراین، اگر فردی اخیراً دندان خود را از دست داده است، ممکن است ایمپلنت دندان را به عنوان یک جایگزین مناسب در نظر بگیرد. خوب است بدانید که با کاشت ایمپلنت دندان فرد می تواند لبخند خود را بازگرداند و ظاهر طبیعی خود را بازگرداند. به خاطر داشته باشید که ایمپلنت های دندانی یک گزینه دائمی هستند، اما برای ماندگاری طولانی تر، نیاز به مراقبت ویژه ای دارند تا بلافاصله پس از عمل جراحی ایمپلنت از آنها مراقبت شود. تنها در این صورت است که بیمار از لبخند جدید و سالم خود لذت می برد و می تواند از عفونت احتمالی جلوگیری کند. طبق آمار آکادمی ایمپلنت دندانپزشکی آمریکا، بیش از 3 میلیون آمریکایی دارای ایمپلنت های دندانی موجود هستند.
در صورتی که فرد بخواهد مطمئن شود که کاندید مناسبی برای این روش است، باید با یک متخصص دندانپزشکی قرار ملاقات بگذارد. قبل از ویزیت، بایدها و نبایدهایی را که با روش کاشت ایمپلنت دندان مرتبط است، مطالعه کنید.

از آن جایی که دندان هم عضوی از بدن می باشد، از دست دادن آن می تواند مشکلات عدیده ای چون اختلال در عمل جویدن و از بین بردن زیبایی شما داشته باشد| شرکت آراز طب آسیا 

معاینات قبل از جراحی ایمپلنت دندانی

همه متخصصان دندانپزشکی برخی از معاینات کنترلی را قبل از شروع جراحی ایمپلنت پیشنهاد می کنند. این آزمایش ها برای اطمینان از موفقیت درمان ایمپلنت انجام می شود. یکی دیگر از مزایای عالی که چرا انجام این تجزیه و تحلیل ها خوب است، حداقل خطر در طول کاشت ایمپلنت و همچنین برای به دست آوردن روش ایمن تر است.


معاینه خون

آزمایش خون یکی از مهمترین آزمایشات است. اگر بیمار به برخی از بیماری های سیستماتیک مانند دیابت یا فشار خون بالا مبتلا باشد، ممکن است روی روش ایمپلنت تأثیر بگذارد. آنها به عنوان یک عامل خطر برای نتیجه نهایی درمان ظاهر می شوند. هر بیماری سیستماتیک ممکن است با قرار دادن ایمپلنت دندانی و در صورت عفونت تداخل ایجاد کند.

معاینه دهان

گاز گرفتن و انسداد همراه با لثه ها و وضعیت استخوان آلوئول مورد بررسی قرار می گیرد تا مطمئن شوید که در کجا کاشت قرار داده شود و چه اندازه ای ایده آل است. خوب است بدانید که اگر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و ناهنجاری های گاز گرفتن تشخیص داده شده است، همه آنها باید قبل از شروع جراحی ایمپلنت درمان شوند. این واقعیت را در نظر بگیرید که اگر بیماری لثه قبل از کاشت ایمپلنت درمان نشود، ممکن است استخوانی که باید از ایمپلنت حمایت کند نیز عفونی شود. این وضعیت در صورت وقوع می تواند منجر به از دست دادن ایمپلنت و همچنین دندان طبیعی شود. هنگامی که بیمار دندان های خود را به هم فشار می دهد یا دندان قروچه دارد، اصلاح این پارافانکشن بسیار مهم است زیرا بعداً در طول درمان ایمپلنت ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند.

ارزیابی اشعه ایکس

برای به دست آوردن یک ایمپلنت درمانی عالی و موفق، متخصص دندانپزشک باید به دنبال توده و ضخامت استخوان کافی باشد. اگر متخصص دندانپزشکی تشخیص دهد که استخوان کافی برای حمایت و احاطه ایمپلنت جدید وجود ندارد، ممکن است پیشنهاد دیگری برای تقویت این روش ارائه دهد. او ممکن است استفاده از استخوان مصنوعی یا انجام یک روش PRP یا ترکیبی از هر دو روش درمانی را برای افزایش پایداری ایمپلنت و سرعت بخشیدن به فرآیند فیوژن پیشنهاد دهد. در چنین حالتی، ممکن است قبل از شروع کاشت ایمپلنت، به برخی از روش‌های پیوند و تقویت استخوان نیاز باشد.

ارزیابی سی تی

این یکی از دقیق ترین تصاویر تشخیصی است که در برنامه ریزی برای درمان جراحی ایمپلنت بسیار مفید است. توموگرافی کامپیوتری تصاویر مقطعی را ارائه می دهد که اطلاعات دقیقی در مورد ارتفاع استخوان ارائه می دهد. با این تصویر، کارگر دندانپزشکی می تواند موقعیت دقیق ایمپلنت دندان را ببیند. در مورد برخی از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کند به پزشک متخصص ایمپلنت دندان بگویید. این امر به ویژه مهم است زیرا برخی از داروها می توانند حاوی یک ضد انعقاد باشند که ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند. همچنین بیمار باید در مورد ترس های خود صحبت کند و در صورت مواجهه با سایر شرایط فیزیکی که ممکن است در عمل ایمپلنت اختلال ایجاد کند، صحبت کند.

معاینات قبل از جراحی ایمپلنت دندان شامل معاینه خون، دهان و ارزیابی اشعه ایکس و سی تی میشود| آراز طب آسیا


اما پیش از هر چیزی باید بدانیم باید ها و نباید های جراحی ایمپلنت چیست.

 

باید های بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان

1) در روز اول، بیمار باید آب نمک گرم بخورد و پنج تا شش بار در روز دهان را شستشو دهد. این برای به حداقل رساندن خطر عفونت عالی است.

2) مسواک زدن توصیه می شود اما فقط با حرکات ملایم و مراقبت های ویژه در اطراف ناحیه ایمپلنت مجاز است. بیماران در حین شستشو نباید با انگشتان یا زبان قسمت تحت درمان را اذیت کنند. آنها می توانند لخته خون ایجاد شده را از بین ببرند و باعث خونریزی شوند.

3) بیماران باید بدانند که استفاده از دهانشویه حاوی کلرهگزیدین خوب است و همچنین باید از واتر فلوسر یا واترپیک استفاده کنند. تنها در این روش، بیمار از وضعیت پری ایمپلنتیت جلوگیری می کند، التهابی که تأثیر منفی بر ایمپلنت دندانی خواهد داشت.

نباید های بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان

1- ورزش

برای بیمارانی که قصد رفتن به باشگاه را دارند، بسیار مهم است که این فعالیت را به تعویق بیندازند، زیرا ممکن است باعث خونریزی یا ضربان در طول زمان ورزش شود. آنها همچنین باید بدانند که بلند کردن وزنه، خم شدن یا سایر اقدامات پویا می تواند درد، خونریزی و تورم را افزایش دهد.
بیماران باید در نظر داشته باشند که بدن آنها خسته شده و برای تمرین و سایر فعالیت های ورزشی آماده نخواهد بود.

2- سیگار کشیدن و نوشیدن الکل

همه بیمارانی که تحت عمل جراحی ایمپلنت قرار گرفته‌اند باید بدانند که سیگار کشیدن باعث می‌شود روند بهبودی آنها بیشتر از حد معمول طول بکشد. ترک سیگار در این دوره بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که نیکوتین موجود در رگ های خونی ممکن است باعث انقباض آنها شود و با این کار جریان خون کاهش می یابد. این ممکن است اثرات منفی روی سیستم ایمنی بدن ایجاد کند. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که به دلیل دود، بدن اکسیژن کافی برای بهبود سریع و مناسب ندارد. نوشیدن هر نوع الکل نیز می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند و تأثیر منفی بر همجوشی بین استخوان و ایمپلنت داشته باشد. برای تمام بیمارانی که نمی توانند بلافاصله نوشیدن و سیگار را ترک کنند، کاهش تدریجی دوز مصرف الکل و سیگار توصیه می شود. یک چیز دیگر این است که کاندیدای ایمپلنت باید در وضعیت سلامتی قرار داشته باشد. هر سرماخوردگی یا تب بالا ممکن است باعث تغییر زمان پروسه ایمپلنت شود. در نظر داشته باشید که یک بیماری جزئی می تواند بر روی روش ایمپلنت تاثیر منفی بگذارد و به دلیل شرایط ذکر شده باید سلامت بیمار تحت کنترل باشد.

3- نوشیدن مایعات با نی

نکته مفید دیگر این است که بیمار نباید از نی برای نوشیدن مایعات استفاده کند. ساکشن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بهبودی مناسب شود.

4- مایعات و غذاهای گرم

همچنین بیماران باید از نوشیدنی های گرم و همچنین غذاهای گرم خودداری کنند. ممکن است باعث سوختگی در حفره دهان شوند. نوشیدنی‌های داغ نیز می‌توانند باعث تورم شوند و اگر قبلاً وجود داشته باشد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. بد نیست بدانید فردی که درمان ایمپلنت دندانی را دنبال می کند باید از خوردن غذاهای تند، سفت و گرم خودداری کند زیرا در این صورت ممکن است لثه های خود را تحریک کند. بیماران باید این واقعیت را در نظر بگیرند که چند روز بعد از عمل جراحی نمی توانند غذاهای جامد بخورند. باید به بیماران توصیه شود که آشپزخانه خود را با غذاهای نرم و مقوی برای روزهای بهبودی آماده کنند. آنها می توانستند سوپ، ماست یا پوره سیب زمینی بخرند یا درست کنند. همه اینها انرژی لازم را به بیمار می دهد و او سریعتر به سمت بالا می رود.

در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید، قبل از انجام آن حتما مراقبت ها و نکات لازم را در این مقاله بخوانید و پس از آن اقدام کنید. | شرکت آراز طب آسیا

نکات مهم در پروسه ی جراحی ایمپلنت دندان

1- بیمار از شش ساعت قبل از زمان جراحی نباید چیزی بخورد و بنوشد.

2- بیمار باید زیاد استراحت کند چرا که کلید جلوگیری از هرگونه عارضه است و در عین حال روند بهبودی را تسریع می کند.

3- پس از انجام ایمپلنت دندان، تغذیه مناسب مورد نیاز است. همه بیماران باید هیدراته بمانند، مایعات غذایی و آب زیادی بنوشند.

4- بیمارانی که به پنی سیلین حساسیت دارند، ذکر این موضوع به دندانپزشک الزامی است.

5- بیمار باید بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت داروی مسکن استفاده کند حتی در مواردی که هیچ گونه دردی را احساس نمی کند.

6- اگر متخصص دندانپزشکی برای بیمار پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی را توصیه کرد، مصرف دارو را حدود یک ساعت قبل از جراحی فراموش نکند.

7- بیمار برای کاهش تورم باید کمپرس یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهد.

8- بیمار بایستی دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص دندانپزشکی را دنبال کنید. به این معنی که بیمار باید سر خود را با دو بالش نگه دارد. این برای ایجاد جریان خون بهتر در سر مفید است و تورم صورت و دهان را کاهش می دهد.

چرا دندانپزشکان برتر کشور تمایل به استفاده از ایمپلنت پراما دارند؟

از آن جایی که ایمپلنت پراما(Prama Implant ) یک برند ایتالیایی با طراحی مهندسی شده می باشد، هر پزشکی برای اولین بار از آن استفاده می کند، متوجه کیفیت بی نظیر آن خواهد شد. مهمترین دلیل این امر، دارا بودن سه ارتفاع مختلف برای قسمت گردن ایمپلنت با شکل هندسی همگرا میباشد. علاوه بر یکسان بودن قطر قسمت فوقانی ایمپلنت در تمامی قطرهای موجود ایمپلنت ، فضای در دسترس بیشتر، امکان رشد بافت نرم و فرم دهی به آن را فراهم میکند. همچنین با توجه به تکنولوژی خاص گردن ایمپلنت که مثل ایمپلنت های دیگر نه دارای شیار های عمیق و نه بصورت صیقلی (machined ) میباشد، دیگر محدودیت در مورد در خصوص بارگذاری ایمپلنت در سطح استخوان یا لثه وجود ندارد زیرا این سطح خاص گردن ایمپلنت پراما با هر دو سطح بافت نرم وسخت سازگاز است. پس در کل میتوان نتیجه گرفت ایمپلنت پراما انقلابی در حوزه ی جراحی ایمپلنت به وجود اورد چرا که آزادی عمل دندانپزشک را بسیار بالا برده است.
آراز طب آسیا تنها نماینده ایمپلنت پراما، بهترین ایمپلنت دندان از نگاه پزشکان بوده و نمایندگی سوئدن اند مارتینا((Sweden & martina را در اختیار دارد. این شرکت در تلاش است محصولاتی با کیفیت همراه با خدمات منحصر به‌ فرد به جامعه دندانپزشکی ارائه کند و سعی دارد با بکارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های دیجیتالی در فرآیند درمانِ مشکلات دهان و دندان خطای انسانی را به حداقل برساند. با آراز طب آسیا می‌توانیم دندان پزشکی دیجیتال را در داخل کشور تجربه کنیم. دندانپزشکی دیجیتال یکی از بارزترین نمونه‌های نفوذ تکنولوژی در علم پزشکی است.

ایمپلنت پراما به خاطر طراحی مهندسی شده و ریزه کاری های آن محبوبیت بسیار زیادی در جامعه ی دندانپزشکان پیدا کرده است

سخن پایانی

هر بیماری که جراحی ایمپلنت انجام داده است باید سعی کند از دستورالعمل های متخصص دندانپزشک خود پیروی کند. بیمار باید تمام داروهای تجویز شده را دقیقاً با توجه به دوز مناسب دارو مصرف کند.
گاهی اوقات، به نظر می رسد که همه بیماران عجله دارند تا به روال قبلی خود بازگردند. اما، آنها باید در نظر داشته باشند که هر روش ایمپلنت مدت کمی طول می کشد تا بهبود یابد. بهترین کاری که یک بیمار می تواند برای خود انجام دهد این است که آرامش داشته باشد و سعی کند دندان های خود را تا حد امکان سالم نگه دارد. اما اگر بیمار تب، حالت تهوع، یا تورم یا درد کاهش نیافته را تجربه کرد، باید فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرد. دندانپزشک ممکن است توصیه های دیگری برای کمک به بیمار پس از جراحی ایمپلنت داشته باشد. جراحی ایمپلنت دندان مداخله سختی نیست و با سیستم های جدید و پیشرفته ایمپلنت از همه مشکلات جلوگیری می شود.
در نهایت این که تفکری نوگرا با تمرکز بر چهار اصل کیفیت ، اخلاق حرفه ای ، مسئولیت پذیری اجتماعی و پاسخگویی ، بی شک تجربه‌ای متفاوت را برای شما عزیزان رقم خواهیم زد .
شرکت آراز طب آسیا به عنوان نماینده انحصاری برندهای زیر در حال خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد :
1. ایمپلنت پراما ( Sweden & Martina)
2. اسکنر runyes
3. پرینترهای سه بعدی SISMA
4. موتور جراحی Magent Mallet

آراز طب آسیا, دندان پزشکی دیجیتال, دندانپزشکی دیجیتال, نمایندگی سوئدن اند مارتینا, ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت پراما, نمایندگی Sweden & Martina, جراحی ایمپلنت, ایمپلنت دندانی


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آراز طب آسیا میباشد.