جراحی ایمپلنت

آیا جراحی ایمپلنت دردناک است؟

جراحی ایمپلنت دندان یکی از روش‌های محبوب برای جایگزینی یک ساختار مصنوعی با دندان از دست رفته‌ است. ایمپلنت دارای انواع متعددی است که دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار گزینه مناسب را انتخاب می‌کند.

انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

دو نوع اصلی ایمپلنت‌های دندانی

بیمار چه مدت پس از کاشت دندان دچار ناراحتی می‌شود؟

آیا ایمپلنت‌های دندان دائمی هستند؟

بهترین مزیت ایمپلنت‌های دندانی

چگونه درد و ناراحتی پس از ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

سخن پایانی

 

ما در این مقاله به بررسی ایمپلنت دندان پرداخته و به پرتکرارترین سؤالات در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

  

 

 

انواع مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت جایگزین ریشه دندان ‌های از دست رفته است. این ساختارها و پایه‌ های فلزی ریشه دندان جدید شما می‌شوند و با جراحی در دهان شما قرار می‌گیرند. ایمپلنت‌ها را می‌توان داخل یا بالای استخوان فک قرار داد.

کاشت ایمپلنت‌‌ها و جراحی ایمپلنت دندان معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود. اگر دندانپزشک شما کاشت دندان سنتی را توصیه کرده باشد، ابتدا لثه شما باز می‌شود تا استخوان فک شما نمایان شود. سپس ایمپلنت‌ها داخل استخوان فک شما کاشته می‌شوند. 

 

جراحی ایمپلنت دندان 

 

مرحله دوم، زمانی که لثه‌های شما بهبود یافتند، دندان مصنوعی، تاج یا بریج شما نصب یا ثابت می‌شود. هنگامی که لثه‌های شما بهبود یابد، ایمپلنت‌های شما به طور ایمن در استخوان فک شما محکم می‌شوند.

 

 

 

دو نوع اصلی ایمپلنت‌های دندانی

 

·      ایمپلنت‌های اندوستال

 جراحی ایمپلنت دندان از نوع اندوستال رایج‌ترین نوع ایمپلنت‌های مورد استفاده هستند. آن‌ها به شکل پیچ بوده و برای ثابت کردن مطمئن در استخوان فک شما قرار می‌گیرند. آنها زمانی استفاده می‌شوند که فک شما پهن و متراکم شده باشد.

·      ایمپلنت ساب پریوستئال

اگر استخوان فک کم عمقی دارید، دندانپزشک شما ایمپلنت های ساب پریوستال را توصیه می‌کند. این بدان معناست که ایمپلنت‌ های دندانی شما در زیر لثه اما بالای استخوان فک قرار می‌گیرند. هنگامی که لثه‌ های شما پس از جراحی بهبود یابد، ایمپلنت‌های شما ایمن و به اندازه ایمپلنت‌های اندوستئال ماندگار خواهد شد.

 

ایمپلنت دندان  

 

بیمار چه مدت پس از کاشت دندان دچار ناراحتی می‌شود؟

پس از جراحی ایمپلنت دندان درد شما معمولاً در عرض 24 تا 72 ساعت به اوج خود می‌رسد و سپس شروع به کم شدن می‌کند. با توجه به بی‌حسی و آرام‌بخشی که در فرآیند کاشت و جراحی ایمپلنت دندان استفاده می‌شود، در حین جراحی یا تا چند ساعت پس از آن هیچ گونه درد یا ناراحتی‌ای احساس نخواهید کرد.

با این حال احتمالاً پس از جراحی ایمپلنت دندان کمی احساس درد خواهید داشت. اگر نسخه‌ای برای دارو دارید آن را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید. در غیر این صورت می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه (OTC)، شوینده‌های آب نمک و کیسه‌های یخ برای کمک به کاهش درد و ناراحتی استفاده نمایید.

احساس درد و مشاهده علائم دیگری مانند خونریزی، کبودی، تورم و التهاب در نزدیکی محل ایمپلنت‌ها معمول است و این علائم معمولاً در عرض 3 روز پس از جراحی ایمپلنت دندان به اوج خود می‌رسند و در نهایت شروع به محو شدن می‌کنند.

پس از حدود 3 تا 7 روز احتمالاً همچنان مقداری درد و حساسیت در اطراف محل ایمپلنت‌ها احساس خواهید کرد. معمولاً می‌توانید ظرف 1 تا 3 روز پس از جراحی به محل کار یا مدرسه بازگردید.

همچنین خونریزی باید حداکثر ظرف 3-4 روز متوقف شده و کبودی و تورم نیز از یک هفته پس از جراحی شروع به محو شدن کنند.

احساس درد شدید برای 1-2 هفته یا بیشتر پس از کاشت ایمپلنت‌های دندانی نامعمول است. این علائم ممکن است نشان دهنده مشکلی در ایمپلنت‌های شما باشد. ممکن است عفونی شده باشند، نتوانند به درستی به لثه و فک شما بچسبند یا حتی به دلیل حساسیت به فلز توسط بدن رد شده باشند. اگر 7 تا 14 روز پس از درمان و جراحی ایمپلنت دندان دچار درد و ناراحتی شدید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

 

 

جراحی ایمپلنت از روش‌های پرطرفدار در دندانپزشکی است که برای افرادی که دندان خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود. 

در خصوص جراحی ایمپلنت بیشتر بدانید

 

 

ایمپلنت دندان

 

 

آیا ایمپلنت‌های دندان دائمی هستند؟

در بیشتر موارد ایمپلنت‌های دندانی مادام‌العمر هستند و هیچ عارضه طولانی مدتی ایجاد نمی‌کنند. اگر پوسیدگی یا عفونت شدید دندان دارید، دچار بیماری لثه شده‌اید، دندانی را در تصادف از دست داده‌اید یا از استفاده دندان مصنوعی به دلیل درد، تحریک و ناراحتی راضی نیستید، ایمپلنت‌های دندانی گزینه فوق العاده‌ای برای شما هستند.

 

 

بهترین مزیت ایمپلنت‌های دندانی

از جمله بهترین مزیت‌ های جراحی ایمپلنت‌ دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      نزدیک‌ترین چیز به دندان‌های طبیعی و سالم شما هستند.

ایمپلنت‌ها قوی و پایدار هستند و نه تنها شبیه دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند، بلکه به همان شکل احساس می‌شوند و عمل می‌کنند.

·      راه‌حلی بلند مدت و دائمی هستند.

پروتزهای معمولی و بریج‌ها در بهترین حالت بین 5 تا 10 سال ماندگاری دارند در حالی که ایمپلنت‌های دندانی ممکن است فقط نیاز به تنظیم و مراقبت دوره‌ای داشته باشند اما به شرطی که به درستی از آنها مراقبت شود.

·      از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند.

زمانی که دندان از بین رفت، استخوانی که ریشه را احاطه کرده است به داخل بدن جذب می‌شود و به مرور زمان می‌تواند منجر به از دست دادن استخوان شود. ایمپلنت‌ها نقش ریشه دندان را بر عهده می‌گیرند و استخوان فک را تحریک کرده و آن را محکم و سالم نگه می‌دارند.

 

جراحی ایمپلنت دندان

 

·      ساختار صورت را حفظ می‌کنند.

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند باعث افتادگی صورت فرد شود و ظاهری فرو رفته را به وجود آورد که بسیار پیر کننده است. ایمپلنت‌های دندانی به حفظ ساختار صورت کمک می‌کنند که منجر به پرتر شدن صورت و داشتن ظاهری جوان‌تر می‌شود.

·      گفتار واضح ‌تر را ممکن می‌کنند.

دندان مصنوعی باعث می‌شود که فرد در حالی که دهان خود را می‌فشرد تا از لیز خوردن دندان مصنوعی جلوگیری کند، کلمات خود را به زبان بیاورد. پس از جراحی ایمپلنت دندان شما، ایمپلنت دندان مانند یک دندان واقعی احساس و عمل می‌کند، بنابراین گفتار شما یکسان و مانند قبل باقی می‌ماند.

 

 

چگونه درد و ناراحتی پس از ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

اگرچه دردهای ناشی از جراحی ایمپلنت دندان باید خفیف باشد، اما بهتر است بدانیم که چگونه آن را مدیریت کنیم. همچنین گفتنی است فناوری‌ها و علوم جدیدی مانند دندان پزشکی دیجیتال در صدد کاهش خطاها و دردهای ناشی از درمان‌های دندان هستند و با کمک ایمپلنت‌هایی مانند ایمپلنت پراما می‌توان بهترین کیفیت را تجربه کرد.

در اینجا می‌توانید نکات مدیریت درد ایمپلنت‌های دندانی را بیاموزید:

1. پس از جراحی ایمپلنت دندان برای تسکین کوتاه مدت درد و ناراحتی از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.

2. برای کاهش تورم و کاهش درد در صورت نیاز، یک کیسه یخ را روی محل درد قرار دهید.

3. به جای غذاهای سفت یا گرم که می‌تواند ناراحتی شما را افزایش دهد، غذاهای نرم و سرد مانند ماست بخورید.

4. برای بهبودی بهتر است استراحت کافی داشته باشید و تا زمانی که درد ادامه دارد از حرکت دادن زیاد فک خودداری کنید.

5. چند بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. با دندانپزشک خود در مورد اینکه آیا در ابتدا هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از ناحیه آسیب دیده اجتناب کنید یا خیر صحبت کنید.

6. برای تسکین درد با آب نمک گرم دهان خود را بشویید تا خطر عفونت را کاهش دهید.

7. تمام دستورالعمل‌هایی را که دندانپزشک برای مراقبت از ناحیه آسیب دیده به شما می‌دهد، دنبال کنید.

 

جراحی ایمپلنت دندان 

 

سخن پایانی

گاهی ترس از جراحی ایمپلنت دندان سبب می‌شود که افراد از این روش مؤثر پرهیز کنند. خبر خوب این است که با کمک دندان پزشکی دیجیتال که روشی نوین است می‌توانید خدمات دندانپزشکی را با کمترین آسیب و درد دریافت کنید. آراز طب آسیا یک شرکت معتبر است که در حوزه دندانپزشکی دیجیتال فعالیت می‌کند و در تلاش است خدمات نوین را برای جامعه دندانپزشکی ارائه دهد.

این شرکت نمایندگی سوئدن اند مارتینا یا ایمپلنت پراما را در اختیار دارد. همچنین آراز طب آسیا سعی دارد با کمک دندانپزشکی دیجیتال خطاهای انسانی را به صفر رسانده و کیفیت را در بالاترین سطح در اختیار مردم قرار دهد. 

 

آراز طب آسیا, دندان پزشکی دیجیتال, دندانپزشکی دیجیتال, ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت پراما, جراحی ایمپلنت, انواع ایمپلنت دندان


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آراز طب آسیا میباشد.