ایمپلنت پراما برترین ایمپلنت دندانی ست که به خاطر ویژگی های منحصر به فرد خود، همچون انقلابی در حوزه ی دندانپزشکی دیجیتال است.

بهترین ایمپلنت دندان را با ما تجربه کنید

جراحی ایمپلنت از روش‌های پرطرفدار در دندانپزشکی است که برای افرادی که دندان خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود. ایمپلنت بسیار ایمن بوده و مزایای متعددی مانند کاهش خطر ایجاد حفره در دندان‌های مجاور و نگهداری بهتر استخوان در محل دندان از دست رفته می‌شود.

ایمپلنت دندانی چیست؟

مزایای ایمپلنت ها

انواع ایمپلنت های دندانی

علت اصلی محبوبیت ایمپلنت

امروزه با گسترش دندانپزشکی دیجیتال می‌توانید از شیوه‌های امن و باکیفیت و با کمترین میزان آسیب برای جایگزینی دندان‌های خود استفاده کنید. یکی از حوزه‌هایی که دندان پزشکی دیجیتال در آن استفاده می‌شود جراحی ایمپلنت است.

ما در این مقاله به بررسی ایمپلنت دندان و هر آنچه که درباره آن باید بدانید پرداخته‌ایم.

 

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان ساختاری مصنوعی است که جراح دندان در استخوان فک فرد قرار می‌دهد. اگر فردی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد ممکن است به ایمپلنت نیاز پیدا کند. جراحی ایمپلنت روشی است که با آن ساختاری مصنوعی جایگزین دندان از دست رفته می‌شود. جراح با دستگاه‌های پیچ مانند ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد و دستگاهی به نام اباتمنت دندان مصنوعی را به ایمپلنت دندان متصل می‌کند.

 

ایمپلنت از روش های پر طرفدار در دندانپزشکی ست که برای کسانی که دندان خود را به هر دلیلی از دست داده اند، استفاده میشود-ایمپلنت پراما/شرکت آراز طب آسیا

 

 

مزایای ایمپلنت ها 

1. از ظاهر فرورفته‌ صورت که به علت دندان‌ های از دست رفته است، جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد جویدن می شوند.

2. از آنجایی که ایمپلنت ‌ها در استخوان فک قرار می‌گیرند، با حفظ استخوان نگهدارنده، مانند ریشه دندان طبیعی، به حفظ پری و خطوط صورت کمک می‌کنند.

3. در مقایسه با انواع دیگر گزینه‌های جایگزین، بسیار شبیه دندان‌های طبیعی هستند.

4. بر خلاف بریج ‌های دندانی که برای حمایت به دندان‌های اطراف وابسته هستند، ایمپلنت‌های دندانی به‌صورت مستقل و بدون تأثیر بر دندان‌های دیگر انجام می‌شوند.

5. ایمپلنت‌ های دندانی به غیر از مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و مراجعه مجدد با متخصص بهداشت، نیازی به نگهداری اضافی ندارند.

 

انواع ایمپلنت‌های دندانی 

 اگر از انجام جراحی‌های دندان برای جایگزینی ایمپلنت ‌ها ترس دارید، خبر خوب این است که با کمک دندانپزشکی دیجیتال این کار با کمترین میزان برش لثه و در نتیجه کمترین درد انجام می‌شود. در اینجا چهار نوع اصلی از ایمپلنت ‌های دندانی که دندانپزشکان برای ارائه به بیماران انتخاب می‌کنند آورده شده است:

• ایمپلنت ‌های دندانی دو مرحله‌ای

این نوع از ایمپلنت‌ ها برای قرار دادن ایمپلنت‌های دندان در استخوان فک نیاز به جراحی ایمپلنت دارند. پس از چند ماه بهبودی دهان شما باید به پزشک برای یک جراحی ایمپلنت جزئی دیگر مراجعه کنید تا پزشک اباتمنت ایمپلنت ‌های دندان و تاج را وصل کند.

• ایمپلنت ‌های دندانی اندوستال/اندوسئوس

ایمپلنت‌ های اندوستال در استخوان فک قرار می‌گیرند و معمولاً در گزینه درمان دو مرحله‌ای فوق‌الذکر قرار دارند. این نوع جراحی ایمپلنت اغلب به جای پل یا دندان مصنوعی استفاده می‌شوند.

• ایمپلنت ‌های دندانی تک مرحله‌ای

این نوع ایمپلنت ‌های دندانی شامل قرار دادن ایمپلنت ‌های طولانی‌تری در فک و لثه است تا قسمت بالایی ایمپلنت‌ ها نمایان شود. این کار به ما این امکان را می‌دهد که پس از چندین ماه بهبودی، اباتمنت و ترمیم را درست روی ایمپلنت ‌ها قرار دهیم بدون اینکه نیاز باشد دوباره ایمپلنت‌‌های دندان را با جراحی نمایان کنیم.

• ایمپلنت ‌های دندانی زیر پریوستال

ایمپلنت‌ های دندانی زیر پریوستال در استخوان فک قرار می‌گیرند و پست فلزی برای نگه داشتن ترمیم در معرض آن خواهد بود. این نوع جراحی ایمپلنت اغلب در درمان تک مرحله‌ای استفاده می‌شوند.

 

علت اصلی محبوبیت ایمپلنت 

از دست دادن دندان می‌تواند در عمل جویدن مشکلات جدی‌ای ایجاد کند که بسیار ناراحت ‌کننده هستند و همچنین در زیبایی صورت نیز تأثیرگذار می‌باشد. هدف از جایگزینی دندان و جراحی ایمپلنت بازیابی عملکرد دندان شما و همچنین زیبایی است. ایمپلنت ‌های دندانی روشی عالی برای بازگرداندن لبخند زیبا با جایگزینی دندانهای از دست رفته هستند. امروزه دندانپزشکی ایمپلنت با علم دندان پزشکی دیجیتال آمیخته شده است و کیفیت و کاری بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

 

ایمپلنت های دندانی انواع مختلفی دارند اما همه ی آن ها باعث بهبود عملکرد جویدن و پر کردن دندان از دست رفته می شوند.

 

علت اصلی محبوبیت ایمپلنت پراما 

 امروزه برندهای متنوعی از ایمپلنت های دندانی به بازار ارائه میشود. کشورهای مختلفی چون آمریکا، فرانسه،کره، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها در این حوزه فعال هستند اما همانطور که می دانید برندهای ایتالیایی به لحاظ کیفیت جایگاه ویژه ای را در سطح بین المللی به خودشان اختصاص داده اند. ایمپلنت پراما هم یک برند ایتالیایی ست که متعلق به شرکت سوئدن مارتینا می باشد. با قاطعیت میتوان گفت هیچ ایمپلنتی در دنیا برتری های بی نظیر ریزه کاری های شکل ایمپلنت ( micromorphologies) و همچنین برتری فرم و طراحی مهندسی شده ی آن را ندارد. مهمترین دلیل این امر، دارا بودن سه ارتفاع مختلف برای قسمت گردن ایمپلنت با شکل هندسی همگرا میباشد. علاوه بر یکسان بودن قطر قسمت فوقانی ایمپلنت در تمامی قطرهای موجود ایمپلنت ، فضای در دسترس بیشتر، امکان رشد بافت نرم و فرم دهی به آن را فراهم میکند. همچنین با توجه به تکنولوژی خاص گردن ایمپلنت که مثل ایمپلنت های دیگر نه دارای شیار های عمیق و نه بصورت صیقلی (machined ) میباشد، دیگر محدودیت در مورد در خصوص بارگذاری ایمپلنت در سطح استخوان یا لثه وجود ندارد زیرا این سطح خاص گردن ایمپلنت پراما با هر دو سطح بافت نرم وسخت سازگاز است. پس در کل میتوان نتیجه گرفت تمامی محدودیت های قبلی اکنون یک فرصت بینظیر با ایمپلنت پراما برای طرح درمان ایمپلنت فراهم میاورد پس به دندانپزشک این امکان را می دهد تا بسته به نوع بافت نرم و سخت بیمار، مطابق برنامه ریزی با طیف وسیعی از انتخاب های موجود ، تصمیم گیری نماید. این همان مفهوم آزادی عمل واقعی برای دندانپزشکان میباشد.

با قاطعیت می توان گفت که هیچ ایمپلنتی در دنیا برتری و ریزه کاری های ایمپلنت پراما را ندارد.

 

و در آخر این که برای جراحی ایمپلنت، مراجعه به یک مرکز تخصصی بسیار ضروری است زیرا علاوه بر کیفیت کار که به زیبایی شما و عمل بلع مرتبط است، هزینه‌ی زیادی نیز متحمل خواهید شد. همچنین استفاده از جدیدترین ایمپلنت‌ها مانند ایمپلنت پراما سبب خواهد که هرگز نبود دندان اصلی خود را حس نکنید. آراز طب آسیا یک شرکت پژوهشی حرفه‌ای است که برای سمت و سوی نوین در دنیای دندانپزشکی تلاش می‌کند. آراز طب آسیا تنها نماینده ایمپلنت پراما بوده و نمایندگی سوئدن اند مارتینا را در اختیار دارد. از دیگر محصولات آن موتور جراحی Magent mallet، اسکنر Runyes و پرینتر های سه بعدی Sisma می باشد.  این شرکت در تلاش است محصولاتی با کیفیت همراه با خدمات منحصر به‌ فرد به جامعه دندانپزشکی ارائه کند و سعی دارد با دیجیتالی کردن تمامی فرایندهای دندانپزشکی، خطای انسانی را به حداقل برساند. با آراز طب آسیا می‌توانیم بهترین خدمات دندانپزشکی را در داخل کشور تجربه کنیم.

آراز طب آسیا, دندانپزشکی دیجیتال, نمایندگی سوئدن اند مارتینا, ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت پراما, نمایندگی Sweden & Martina, جراحی ایمپلنت, انواع ایمپلنت دندان, ایمپلنت دندانی


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آراز طب آسیا میباشد.